Destin: casa mea din S.U.A. timp de trei luni

Pierdusem șirul orelor petrecute în avion și nici nu mai pot spune că mi-a fost teamă. Ba parcă mai teamă mi-a fost prima dată când am mers cu telecabina (acolo senzații tari când bate puțin vântul). Însă nu mai conta, pentru că din momentul în care am văzut priveliștea pe care urma să o admir în fiecare dimineață pentru următoarele trei luni, am fost convinsă că există ,,Raiul pe Pământ”. Iar acesta este pentru mine orașul Destin, Florida, Statele Unite ale Americii.

Da, am ajuns în S.U.A. prin intermediul programului Work and Travel al agenției de turism CND Vacanțe Speciale și am ales un job de vis, pe o perioadă de trei luni, urmând ca mai apoi să vizitez câteva locuri la care am visat de câțiva ani. Iar Destin (numai mie îmi sună bine numele?) este un oraș superb, situat în Florida, pe Emerald Coast, renumit pentru plajele cu nisip alb și apele verde smarald. Este greu să descriu în cuvinte frumusețea peisajelor, însă o transpun zi de zi prin intermediul obiectivelor aparatului de fotografiat. Pentru că nu am ales doar o destinație de vis, dar și un job care mă încântă și care o să mă ajute să înțeleg mai bine cultura ,,țării tuturor posibilităților” dar și culturile altor țări de pe Mapamond, pentru că așa cum știți, în S.U.A., multiculturalismul este ,,la el acasă”.

Am plecat de acasă cu trei lucruri în gând: să vizitez cât mai multe locuri din această țară, să îmi fac prieteni din toate colțurile lumii și să îmi dau seama dacă într-o zi, m-aș putea adapta la traiul de aici. Nu mi-am setat așteptări prea mari, am zis că voi lua lucrurile ca atare și mă voi adapta din mers. Și cred că este cea mai bună abordare și mai cred că a contat foarte mult și faptul că nu mă tem de provocări și de nou.

Jobul pe care l-am ales în cadrul programului de work and travel in America a fost de fotograf în cadrul unui parc de distracții acvatic și pot spune că mi se potrivește extrem de bine. Ador fotografia și îmi plac mult parcurile acvatice, așa că s-au îmbinat perfect cele două pasiuni ale mele. Sunt aici deja de trei săptămâni și deja mi-am făcut prieteni, exact așa cum am sperat. Sunt tineri, la fel ca mine, veniți din toate colțurile lumii și care au avut dorința de a vizita ,,Tărâmul Făgăduinței” și de a câștiga și niște bani în timpul acesta.

Nu am un program fix, ci lucrez ori dimineață, ori după-masă, prin rotație. În zilele în care lucrez după-masă, câteodată îmi place să mă trezesc înainte de răsăritul soarelui, să îmi iau aparatul foto și să merg pe plajă pentru a imortaliza răsăritul. Este o priveliște superbă și cu toate că o să am poze și filmări, cred că o să îmi fie extrem de dor răsăritul de aici. Iar când lucrez dimineața, am grijă ca după job, să merg pe plajă pentru a surprinde cele mai frumoase cadre cu apusul. Sunt momente pe care cu siguranță nu o să le mai întâlnesc și mă bucur de fiecare în parte. Sunt scene care poate nici nu ar fi băgate în seamă în mod normal, însă toată atmosfera, sunetul valurilor, un cățel ce aleagă fericit după un frisbee, un bebeluș ce se uită fascinat la firele de nisip, toate îmi rămân întipărite în minte și le voi purta în suflet pentru totdeauna.

Iar în privința jobului, așa cum am spus, sunt foarte norocoasă. Îmi place foarte mult că oamenii sunt extrem de deschiși când vine vorba despre fotografii și nu au probleme să își arate adevărata personalitate în fața camerei foto. Îmi place să fotografiez mai ales sărituri în apă spectaculoase și unele fotografii au primit extrem de multe laude din partea reprezentanților parcului acvatic.

În timpul liber, în afară de sesiunile foto de pe plajă și nu numai, petrec foarte mult timp împreună cu noii mei prietenii, colegii de muncă. Vorbim foarte mult, facem schimb de idei, de experiențe, râdem, împărtășim cele mai bune amintiri ale noastre, iar în felul acesta ne dăm seama de diferențele dintre noi, în ceea ce privește cultura. Însă, nu am avut probleme din cauza aceasta, din contră: respectăm opiniilor celorlalți și încercăm să învățăm unul de la celălalt cât mai multe lucruri posibil. În weekenduri explorăm orașul și mereu suntem surprinși de amabilitatea localnicilor (americanii zâmbesc foarte mult chiar și la necunoscuți și îi salută, lucru care ne părea puțin ciudat la început, însă acum ne place) dar am asistat și la scene mai neplăcute. Fiind un mediu în care se întâlnesc oameni din toate culturile lumii, este normal să mai apară neînțelegeri, chiar și pe stradă: un gest absolut normal pentru noi, pentru alte persoane ar putea fi o insultă. Iar acest lucru pot spune că mă ajută să învăț cât mai multe despre culturi diferite ale lumii și diferențele dintre popoare și face parte dintre numeroasele avantaje work and travel.

Încă nu pot să mă pronunț dacă m-aș putea adapta la traiul de aici. Am zile în care spun că da, mi-ar plăcea să locuiesc într-un oraș din S.U.A. și zile în care îmi spun că îmi va fi suficientă experiența de aici. Însă, pentru a-mi face o părere exactă, trebuie să mai văd și alte orașe, pentru a-mi alege un preferat și a mă gândi cum ar fi să locuiesc acolo. Și cel mai bine îmi voi da seama în momentul în care voi încheia cele trei luni ca fotograf și voi putea călători și vizita locurile mele preferate din America, locuri la care visez de câțiva ani și pe care îmi doresc să le vizitez.

Așa că mi-am făcut o listă cu locurile pe care îmi doresc să le vizitez cel mai mult și m-am bucurat mult să aud că o parte dintre colegii mei de muncă mă vor însoți în această călătorie. Nu aș putea să părăsesc Statul Florida fără să vizitez Miami, una dintre numeroasele destinații speciale din America. Este unul dintre orașele pe care le ador, mai ales datorită climei și faptului că mă voi putea bucura de plaje cu nisip fin și palmierii care par să nu se mai termine.

Următoarea oprire va fi in New Orleans, orașul jazzului și vreau neapărat să vizitez French Quarter. Apoi, voi vizita Houston, San Antonio și Austin, iar ca punct final al călătoriei, am ales Dallas. Sunt orașe pe care vreau neapărat să le vizitez, pentru că întotdeauna m-a fascinat istoria lor și dacă ar fi să mă stabilesc in S.U.A., aș alege unul dintre aceste orașe. Iar cu această ocazie, voi vedea dacă m-aș putea obișnui aici și dacă pe viitor voi face marele pas și mă voi muta în Statele Unite ale Americii.

Eu sunt foarte mulțumită de programul Work and Travel Vacanțe Specialepentru că mi-a fost extrem de ușor să îndeplinesc toți pașii pentru a ajunge aici, datorită faptului că mi-au oferit consiliere și mi-au fost alături pe tot parcursul procesului.

Sper ca și parte de ,,travel” să fie la fel de reușită cum a fost partea de ,,work” până acum.

Voi ați pleca în Statele Unite ale Americii prin programul Work and Travel?

Articol participant la SuperBlog 2017

Please follow and like us: